De vergroeningstechnologieën worden continu doorontwikkeld. Ons doel is om de informatie actueel te houden en de meest recente informatie in acht te nemen die verkregen wordt uit lopende onderzoeken op het gebied van vergroening van de binnenvaartvloot.
Technologie | Beschrijving | Oplossingen |
---|---|---|
Opwaardering van de propellor | De efficiëntie van een scheepsschroef groeit met zijn diameter. Echter, propellers van binnenvaartschepen hebben een vrij kleine diameter vanwege beperkte beschikbare waterdiepte. Als gevolg de efficiëntie van tamelijk laag omdat deze schroeven hebben een relatief grote stuwkracht te produceren. Tegenwoordig zijn naakte propellers zelden toegepast op binnenvaartschepen als de rem beperkt is ongeveer 300 kW / m2 propeller disc omgeving. |
|
Propeller outflow optimisation Verbeteringen aan de romp |
The difference in velocity of the propeller slipstream (high velocity) and aft ship flow (low velocity) causes additional turbulence behind the ship. The energy needed to produce turbulence is at the expense of efficient ship propulsion. |
|
Ontdek wat deze opties kunnen betekenen voor uw bedrijfsproces.
Start meteen met het gebruik van de IWT Greening Tool