Toepassing van een stuwkracht levert spuitmond rond de schroef toelaat 350 kW per eenheidsschijf stippellijn zelfs 400 W / m2 bij schuine lamellen toegepast. Hoewel de diameter van de schroef enigszins beperkt vanwege de aanwezigheid van het mondstuk, kan meer motorvermogen worden opgenomen door de schroef zonder te lijden aan cavitatie. Ook de geleverde stuwkracht per oppervlakte-eenheid neemt toe met toepassing van het mondstuk en scheef messen. De benodigde stuwkracht blijft echter hetzelfde. Dus een verhoging van de efficiency wordt verkregen als het mondstuk propellers leveren de benodigde stuwkracht op een lager energieniveau. Groeide het voortstuwingsrendement ongeveer 20-25% als een naakte schroef wordt vervangen door een spuitmond propeller met bladen scheef. Als de nozzle propeller (b.v. Kaplan type) wordt beschouwd als basis, de efficiency winst is ongeveer 6-10%.

To reach the above described propeller optimisation a new propeller and nozzle have to be designed and installed. In case this is financially viable, there are several ways to upgrade a propeller to and reduce emissions: e.g. blade straightening, pitch adjustment or replacement of the underperforming propeller by a suitable refurbished one.

Further notes to propeller replacement: It can be necessary to modify or replace the propeller of your ship for following reasons:

  • replacement of engines and/or reduction gearboxes;
  • different usage of the ship e.g. reduced draft or operation limited water depth;
  • frequently pushing one or more barges;
  • under-performance of the ship in current situation

Technologies

  • Catalyst (SCR) + Filter (DPF)
  • Propeller Upgrade

Direct starten

Start direct met de Binnenvaart Greening Tool